Intr-o lume dominata de tehnologie este lesne de inteles ca toate materialele prezentate intr-un manual informatica si tic clasa 5 pun bazele pentru invatarea aprofundata a cunostintelor despre tehnologie, fara de care acum nicio persoana nu poate sa stea. In momentul in care elevul devine adult si are toate aceste cunostinte, ii va fi mult mai usor sa se descurce si sa interactioneze cu tot ceea ce se afla in jurul sau. In plus, atunci cand manualul este ales corect si predat respectand cele mai morderne tehnici, este mult mai usor pentru elev sa devina pasionat de informatica si sa dezvolte o cariera in acest sens.
Iata mai multe avantaje pentru care copiii invata informatica inca din clasa a 5-a.
Abilitati motrice fine
Abilitatile motrice fine sunt miscari si actiuni ale muschilor si sunt clasificate in doua grupuri. Abilitatile motrice fine sunt micile miscari care apar la maini, incheieturi, degete, buze si limba. Aceste miscari sunt utilizate pentru ridicarea obiectelor cu ajutorul degetelor, folosirea mouse-ului pentru a da click sau pentru a selecta un obiect sau o forma, etc. Conform materialelor de studio, TIC necesita multe miscari de precizie. Prin urmare, copiii vor dezvolta abilitati motrice fine pentru a controla cu exactitate mouse-ul, dand click si glisand un cursor pentru a selecta sau evidentia elemente de texte. Abilitatile motrice fine se refera la miscari musculare mici, in coordonare cu ochii, iar materia propusa intr-un manual de informatica clasa a 5a implica numeroase astfel de miscari printre altele.
Dezvoltare creativa
Pentru ca elevii sa invete TIC, prioritatea profesorilor trebuie sa fie furnizarea de programe software pe care le vor folosi pentru a invata. Utilizarea unor elemente de joc, explorarea unor abordari alternative ii va ajuta pe copii sa foloseasca gandirea imaginativa dezvoltandu-si astfel creativitatea. Copiii se vor juca cu culori si grafica, realizand si miscand obiecte pe ecran.
Dezvoltare matematica
Calculatoarele ofera imagini vizuale dinamice care deschid anumite domenii de dezvoltare matematica la copii. Utilizarea TIC are un impact mare asupra modului in care matematica poate fi invatata de elevi. Utilizarea unui software usor de predare pentru matematica va incuraja copiii. Programele vor ajuta copiii si le vor oferi oportunitati de a potrivi forme si de a realiza legaturi matematice simple, in timp ce se joaca si invata in acelasi timp. Grafica computerului le permite copiilor sa vizualizeze structuri si forme, dar si sa invete cum sa calculeze de exemplu. Numararea de imagini sau fisiere de pe ecranul de pornire ajuta la dezvoltarea abilitatilor matematice timpurii in timp ce alte activitati potrivite unui scolar de clasa a cincea de exemplu, asa cum sunt cele dintr-un manual informatica si tic clasa a 5 a, sunt special adaptate la varsta elevului si ii invata pe acestia si interactiuni mai complexe cu calculatorul.
Dezvoltarea limbajului
Informatica nu ar trebui sa fie doar computerizata. Este important sa se dezvolte o abordare integrata, holistica si variabila, care sa incurajeze copiii sa isi dezvolte limbajul. Sunt dobandite abilitati precum ascultarea, memoria, exprimarea gandurilor, ideilor si sentimentelor. Copiii constientizeaza astfel ca si cuvintele tiparite au sens.
Cresterea increderii
Tehnologia TIC poate fi utila si interesanta daca este folosita in locul potrivit si corect. Copiii sub cinci ani au o experienta neobisnuita de a invata sa stapaneasca noile tehnologii. Copiii prefera sa fie lasati singuri cu lucruri precum telefoanele inteligente, calculatoarele, console de jocuri si isi folosesc intuitia pentru a glisa cu incredere pe ecrane si a apasa butoane. Ecranele pot fi benefice invatarii si cu cat copiii sunt lasati sa interactioneze mai independent, cu atat ajung sa aiba o incredere mai dezvoltata. Copiii care interactioneaza cu ecranul devin mai buni, mult mai repede, fac putine greseli si invata mai repede. Mediile online pot oferi copiilor un spatiu virtual pentru a dezvolta increderea de sine.
Imbogatirea nivelului de cunostinte
Copiii trebuie sa aprecieze ca tehnologia moderna este prezenta aproape peste tot in viata reala, astfel incat sa poata folosi simtul investigatiei si explorarii pentru a-si dezvolta abilitatile de observare. De asemenea, acestia ar trebui sa aprecieze ca resursele TIC ajuta si eficientizeaza diferite locuri activitati si ca sunt necesare in prezent aproape peste tot. Cu ajutorul acestor abilitati dobandite, atunci cand devine adult, elevul va putea sa se descurce mai usor in viata de zi cu zi.