Ingijirea corespunzatoare a unui lant de drujba este o treaba importanta, care da insa batai de cap si celor mai priceputi dintre noi. Chiar si daca drujba este utilizata corect sau detii un model de foarte buna calitate, lantul tot se va toci in timp, uza sau chiar defecta iremediabil, ceea ce poate duce la riscul de accidentare. Mai mult, daca piesele drujbei nu sunt corect intretinute, acest fapt poate conduce la defectiuni ale altor componente, lucru care este mult mai costisitor decat schimbarea unei singure piese.
Asadar, daca ai nevoie de piese noi pentru drujba ta, nu ezita sa le comanzi online de pe www.generalmotor.ro, magazin specializat in unelte, utilaje, accesorii si echipamente! Vei fi intampinat de preturi foarte avantajoase, iar personalul iti sta oricand la dispozitie pentru clarificarea nelamuririlor.
In privinta intretinerii unui lant de drujba, lucrurile pot diferi putin, in functie de modelul respectiv. Iata, spre exemplu, care sunt instructiunile pentru lantul drujbei MS 661 marca Stihl, un dispozitiv recomandat pentru recoltarea lemnului dur, care dispune de un filtru de aer HD2 cu garnitura radiala. Tine cont insa ca aceste reguli pot fi aplicate si in cazul altor modele de la Stihl, dar si de la alte branduri de renume:
Inainte de utilizarea drujbei, asigura inspectia vizuala, verifica functionalitatea acceleratiei, comutatorului de pornire/oprire, carburatorului, franei lantului de drujba, precum si lubrifierea si ascutimea acestuia, tensiunea si starea sinei port-lant.
-
Dupa fiecare utilizare curata motoferastraul, carcasa ventilatorului si nervurile cilindrului;
-
Dupa fiecare alimentare a rezervorului verifica atent functionalitatea componentelor principale, precum si controlul mersului in gol (lantul nu trebuie sa fie antrenat in miscare);
-
La fiecare saptamanta este indicat sa executi debavurarea sinei port-lant drujba, verificarea rotii de lant si verificarea admisiei de aer la carcasa ventilatorului;
-
Lunar se recomanda verificarea si curatarea casetei filtrului, precum si curatarea nervurilor cilindrului;
-
Anual este bine sa inlocuiesti sorbul/filtrul din rezervorul de combustibil;
-
In cazul unei avarii se vor efectua curatarea filtrului de aer, verificarea elementelor antivibratii, reglarea distantei dintre electrozii bujiei;
-
In cazul deteriorarii motoferastraului se va face apelarea serviciului de asistenta tehnica pentru pompa de combustibil, inlocuirea sinei port-lant drujba, a filtrului de aer, a elementelor antivibratii, a retinatorului de lant si a autocolantului de siguranta;
-
Ocazional, sau atunci cand este necesar, se recomanda verificarea franei lantului, inlocuirea filtrului din rezervorul de combustibil, ascutirea lantului de drujba, curatarea si intoarcerea sinei port-lant, curatarea filtrului de aer, a admisiei de aer la carcasa ventilatorului, a nervurilor cilindrului, reglarea mersului in gol al carburatorului, strangerea suruburilor si piulitelor accesibile (cu exceptia suruburilor de reglaj), decocsificarea canalului de evacuare dupa 139 de ore de functionare, apoi – la fiecare 150 de ore de functionare.
Toate instructiunile descrise mai sus se aplica in cazul conditiilor normale de lucru. Prin urmare, in cazul timpilor indelungati de lucru, taierii lemnelor cu rasini puternice, lemnului exotic sau altor particularitati care ingreuneaza treaba utilizatorului, intervalele indicate mai sus se vor reduce corespunzator. De asemenea, in cazul utilizarii ocazionale a motoferastraului, intervalele de timp pot fi prelungite.
Magazinul online www.generalmotor.ro iti pune la dispozitie nenumarate modele de lant de drujba si accesorii, inclusiv lanturi compatibile cu modelul descris mai sus. Pentru a te asigura de functionarea corecta a lantului de drujba, precum si de un randament de top al uneltei, este indicat sa ingrijesti corect componentele, urmand sfaturile prezentate anterior.